Si to, kar ješ

Pravilna prehrana Kolikokrat smo že slišali ali prebrali rek, da smo to, kar jemo. Morda smo prikimali in spremenili svoje navade, ali pa le zamahnili z roko. Vendar drži. Zato je dobro kdaj postati in razmisliti, po kakšni hrani in pijači najpogosteje posegamo ter kako se to odraža na našem zdravju. Pravilna prehrana je seveda pomembna za zdravje celotnega telesa, saj smo pravzaprav sestavljeni iz hrane, ki jo jemo.

Tega se morda še najbolj zavedamo, ko se ukvarjamo s kakšnim odvečnim kilogramom ali drugo zdravstveno tegobo, ki nas pesti. Redkeje pa pomislimo na to, kaj povzroča hrana na mestu, kjer vstopi v naše telo – v ustih.

Poglejmo najprej, kaj se dogaja v ustni votlini, ko zaužijemo hrano. http://www.reggiotornei.it/ot/256/4489.html formazione in opzioni binarie Bakterije v ustih http://www.sgrewe.de/ok/30/binre-optionen-broker-deutschland.html binäre optionen broker deutschland sladkorje in mit binären optionen reich werden ogljikove hidrate iz hrane strategia opzioni binarie vendere prima della scadenza spremenijo v kisline, ki postopoma načenjajo sklenino. Zaradi tega procesa je dobro uživati živila, ki naj bi varovala zobno sklenino, na primer sire, oreščke, mleko ter perutnino in druge vrste mesa, saj zaradi vsebnosti kalcija in fosforja pomagajo pri remineralizaciji zob. Pri tem naravnem procesu se minerali odlagajo na zobno sklenino, potem ko so jo kisline iz hrane že načele.

 

Poskrbite za slab zadahEden od izzivov so tudi http://crvvantage.com/bp/49/funzione-bande-di-bollinger-opzioni-binarie.html funzione bande di bollinger opzioni binarie ostanki hrane, ki se zadržujejo nfp binäre optionen v medzobnih prostorih, in tam sčasoma lahko začnejo povzročati neprijetne težave, kot je slab zadah. Če si zob dlje časa ne čistimo dovolj kakovostno, se predvsem v medzobnih prostorih http://www.enterijermaximum.com/bf/8/opzioni-binarie-rsi.html opzioni binarie rsi čezmerno namnožijo bakterije, ki dolgoročno povzročajo karies, vnetje dlesni (gingivitis) in parodontalne bolezni. Zato je najboljša rešitev za čiščenje teh predelov uporaba medzobne ščetke in zobne nitke. Druge vidnejše ploskve zob načeloma ščiti slina, ki ob žvečenju in govorjenju sproti odnaša škodljive delce oziroma preprečuje, da bi se nalagali na zobeh.

 

Zdrava prehranaPrav zaradi negativnega učinka kislin na sklenino je dobro pomisliti na to, kaj damo v usta. Na splošno je http://www.desteneer.com/ba/51/ fare treading con opzioni binarie najboljša hrana, ki http://cbsteel.net/bo/39/demo-opzioni-binarie-60-secondi.html demo opzioni binarie 60 secondi preprečuje ali binäre optionen vor und nachteile popravlja škodo, ki bi nastala pri izbiri nekaterih vrst živil, http://www.sgrewe.de/ok/130/binre-optionen-strategie-60.html binäre optionen strategie 60 najslabša pa http://www.physioconcept-nussloch.de/oh/99/bcher-zu-binre-optionen.html bücher zu binäre optionen načenja zobe in handel mit binären optionen povzroča madeže. Ob tem je pomemben dejavnik tudi pogostost hranjenja oziroma kako dolgo se hrana zadržuje v ustih. Drugače je namreč, če so naša usta ves dan zaposlena z žvečenjem ali če imamo nekaj ločenih obrokov na dan.

 

Zato so še posebej škodljive sladkarije, kot so bonboni in lizike, saj so sladkorji v ustih prisotni dlje časa. Katero hrano je potemtakem priporočljivo uživati in kateri se je večinoma bolje izogibati, če želimo ohraniti zdrav nasmeh?

 
Dobra izbira:

  • sadje in zelenjava z visokim odstotkom vode
    (voda razredči sladkor, ki ga vsebujeta sadje in zelenjava, in spodbudi tok sline)
  • mlečni izdelki
    (zaradi vsebnosti kalcija krepijo zobno sklenino in kosti)
  • hrana z visoko vsebnostjo vlaknin
    (ker jo je treba bolje prežvečiti, fizično čisti zobe in pripomore k nastajanju sline)
  • žvečilni gumi brez sladkorja
    (spodbuja nastajanje sline, ki odplakne kisline)
  • voda

 

Slabša izbira:

  • sladka, žvečljiva in lepljiva hrana (npr. karamelni in gumijasti bonboni ter druge sladkarije)
  • sladke pijače (še posebej tiste, ki vsebujejo CO2)
  • kisla hrana (npr. zelenjava, vložena v kisu, agrumi)
  • kava
  • čaj
  • vino

 

Čiščenje medzobnih prostorovKer je preventiva zmeraj boljša kot kurativa, je
treba za ohranjanje zdravega nasmeha misliti na:

  • izbiro hrane, ki je dobra za zobe,
  • pravilno in redno ščetkanje zob
    s kakovostnimi pripomočki,
  • čiščenje medzobnih prostorov,
  • nitkanje,
  • redne obiske pri zobozdravniku
    (priporočljivo vsaj dvakrat na leto).

 

Naj nas pri izbiri hrane vodita zmernost in misel na to, da lahko večino zobnih tegob preprečimo s pravilnim ščetkanjem in kakovostnimi pripomočki za nego ustne votline. S tisto dodatno kavo na dan ali čokolado, brez katere včasih ne moremo, pa si tudi ne bomo škodili. Ne nazadnje je treba poskrbeti tudi za dušo.

 


Katarina Petrović